maandag 17 februari 2014

1ste morgen een Succes!!!

Wow!!!
De eerste morgen met het nieuwe "handeling en takenspel" is een succes!


Gisteren hebben we er een beetje mee gestoeid. Af en toe ging er iets goed, af en toe nog iets mis en dan wezen we hem hierop. Maar het zou natuurlijk afwachten zijn, hoe het op de eerste door de weekse morgen zou verlopen. Nou... dat heb ik geweten!!

S3 was weer behoorlijk onrustig vannacht (zoals eigenlijk wel vaker is), waardoor ik niet zo heel erg veel slaap heb gehad (ook dat is niets nieuws helaas). Hij is op een gegeven moment (geloof rond n uur of 2) ook weer omgekomen naar het "grote bed", waar hij vervolgens verder sliep. Ja, ik weet het. Niet de manier. Terugleggen en in eigen bed verder slapen! Heel leuk allemaal die theorie, en hij klopt ook volledig! Maar niet als je al n jaar op 4 een gemiddelde slaapt van 4 uur per nacht. Dan ben je blij op het moment dat je kind even n paar uurtjes rustig slaapt, al is het dan bij jou in bed, zodat jij ook even n paar uurtjes kunt slapen!

Maar goed, over S3 en zijn (niet)slaappatroon hebben we het later nog wel ns. Terug naar T6 en zijn "spel".
F moest vanmorgen om 5 het bed uit, en ik merkte op dat moment dat ik toch echt nog behoorlijk moe was. Gelukkig viel ik snel al weer in slaap, en kon ik zo nog even n kleine 2 uurtjes meepikken.
Om 6:50 uur ben ik langzaam (weer) wakker aan het worden, S3 ligt nog naast me te slapen, en ik hoor T6 rommelen op de badkamer en zijn slaapkamer. Ik doezel nog even wat weg (ik mag van mezelf altijd nog even wakker worden, om naar het nieuws te luisteren, om dan pas op te staan). 
Even later staat T6 naast mn bed, en zegt dat zijn luier droog is. Ik denk dat hij zich vergist heeft, maar wil ook niet meteen zijn vreugde de grond in duwen, dus zeg dat ik even zal kijken (het is al eerder gebeurd, dat T6 dacht dat hij droog was, terwijl er dus wel n kleine plas inzat).
7:00 uur, Ik luister naar het nieuws, T6 loopt van beneden naar boven, doet wat, loopt weer naar beneden en weer naar boven, om zo zijn "lijstje" te controleren en af te werken. S3 is inmiddels ook wakker, (uit zichzelf) beneden gaan plassen.
7:05 uur. T6 is volledig klaar!!! Zijn kamer ziet er netjes uit, hij heeft zijn kleren aan, alle handelingen op de badkamer uitgevoerd, en heeft zelfs S3 z'n kamer in orde gemaakt. EN beide heren waren inderdaad DROOG! Echt Super! Hij had zomaar smorgens al 55 minuten verdiend aan gametijd en ik heb tijd om me ook te verzorgen en aan te kleden(!),

Natuurlijk is het zo, dat in het begin het allemaal goed gaat, en hij vol enthousiasme ervoor gaat, maar dat het na een paar dagen afzwakt. Het is nu dus kijken hoelang hij het volhoudt, en als dit "niveau" te makkelijk voor hem blijkt, dan zal het spel een "upgrade" krijgen, waardoor het wat lastiger wordt gemaakt.

Vanaf 7:15 uur was T6 vanmorgen wel behoorlijk hyper. :) maar dat neem ik dan maar even voor lief, haha.
Vanmiddag ging het toiletbezoek ook weer prima (huppa nog wat tijd erbij), en heeft hij gezellig samen met n vriendje zijn beloning gehad. 

Al met al een positieve eerste dag gehad. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me wel ergens n beetje "bedrogen" (bezeikt, zoals we dat in het Limburgs zo lekker zeggen) voel, om het feit dat we al 2 jaar aan het proberen zijn om hem snachts ook zindelijk te krijgen (hij is het toen 3 maanden geweest, maar kreeg een terugval, die niet meer over ging), en dat het hem nu zomaar doodleuk wel opeens lukt. Kan natuurlijk een toevalstreffer zijn, maar dat is dan ook wel heel toevallig meteen de eerste nacht/morgen. Maar goed, als dit de stimulans is, die hij nodig heeft, dan moet het maar even. Staat mijn gevoel even erbuiten, en gaan we er (weer) volledig voor!

Ben benieuwd wat morgen gaat brengen! :)

1 opmerking:

  1. Hahaha heerlijk dat Limburgs ertussen door! Op sommige momenten heel herkenbaar zij het in een andere context. Ben heel benieuwd de verdere resultaten...voor nu juich ik met je mee

    Liefs Bianca

    BeantwoordenVerwijderen