maandag 10 maart 2014

Is de lente dan toch al aangebroken?

Wat een heerlijk weekend hebben we achter de rug!
De laatste paar dagen van de vakantie was het volop genieten van het weer! De kinderen waren bijna alleen nog maar buiten te vinden, met fietsen, auto's wassen, clubhuizen bouwen, schommelen, glijden, spelen met vriendjes, of gewoon in de buurt struinen. Heerlijk! Ze leefden allebei helemaal op, waren op het eind van de middag eigenlijk al doodmoe, maar wilden na het eten toch nog o zo graag naar buiten!
s Avonds vielen ze als een blok in slaap, om de volgende morgen toch echt even nodig te hebben om wakker te worden. Maar zodra ze zich realiseerde dat er weer n heerlijke dag aan kwam, wisten ze niet hoe snel ze zich moesten aankleden om weer naar buiten te gaan. Het liefste zonder ontbijt, n appel op de hand was ook goed, want dat ontbijten duurt toch echt te lang!

Het afgelopen weekend was natuurlijk helemaal top! Het leek echt wel volop voorjaar! Zaterdag heb ik er niet ontzettend veel van kunnen genieten. Ik was zaterdag jarig, en was overdag druk bezig met bakken en alles opruimen en klaar zetten. Maar ik had mezelf al voorgenomen, zondag wordt ZONdag! Lekker genieten en het weer en elkaar!
Zaterdagavond was reuze gezellig, en gelukkig ook niet al te laat geworden, waardoor we ook echt nog wat hadden aan de dag. Eerst even heerlijk buiten ontbijten, de afwas en rotzooi van de vorige avond wegwerken, en daarna ben ik lekker in de tuin bezig geweest, terwijl de kinderen lekker buiten speelden. Ik had nog een aantal zaden van T6 liggen, en had er zelf ook nog een aantal gekregen en gekocht, dus ik (met wat hulp van T6) kon me uitleven met het zaaien van bosaardbeitjes, paprika, ui, cherrytomaten, tomaten, en nog 5 soorten bloemen. Nu even n paar weekjes geduld, en dan kan de volgende lading uitgezet worden in kweekbakjes.
Verder nog heel even snel naar IKEA. Ja, op een zondagmiddag, binnen 1 uur met de benodigdheden buiten staan lukt ons. haha. En daarna nog even wat verlate verjaardagsvisite van mijn schoonouders. Al met al een heerlijke dag!

Vanmorgen begon dan weer het normale leven. De vakantie was weer voorbij, en nu was het echt weer structuur en regelmaat. T6 had dit ook al snel door, en ging goed met zijn "takenspel" aan de gang, na een beetje aansporing van papa. En op een of andere manier kom je met zo'n morgen ook weer meteen in het ritme. Eigenlijk heel lekker allemaal! Vooral met het zonnetje en de temperaturen erbij. Van mij mag dit heerlijke weertje nog wel even aanhouden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten