vrijdag 18 april 2014

Adempauze

Af en toe hebben we die periodes. Althans, ik heb die. Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat andere mensen die periodes ook kennen, zodat het niet allemaal aan mij ligt, haha, maar het gewoon bij het leven hoort.
Van die periodes waarin je het ontzettend druk hebt, zo druk dat je eigenlijk niet toekomt aan je eigen. Geen tijd om even lekker iets voor jezelf te doen, al is het eventjes zitten met wat te drinken en n boek of tijdschrift. Gewoon, even alleen jezelf en op deze manier en tot rust komen en weer energie opdoen voor andere dingen. Iets waarvan ik door de jaren heen toch wel heb geleerd dat dit behoorlijk belangrijk is. 


Maar goed, ik zat weer in zo'n periode. Druk met van alles en nog wat; de paaseierenactie op de basisschool waar ik toch al snel elke dag zo'n 3 a 4 uur mee bezig was, voor 2,5 week, zwemlessen van T6 3x in de week, S3 die mag oefenen in groep 1 en hier helemaal druk mee is, strijd met T6 over zijn takenspel, F die een ander werkritme heeft waardoor hij gewoon pas laat thuis komt, belastingaangifte, voorbereidingen voor de buitenspeeldag, studiedagen van school waardoor de kinderen thuis zijn, mijn moeder (en stiefvader) die op dit moment tussen 2 huizen zit en tijdelijk op een camping in het dorp 'woont', gesprekken tussen Orbis GGZ en school en thuis, S3 controle CB, Oudergesprek T6, lichtelijke lenteschoonmaak, T6's verjaardag die eraan zit te komen samen met cadeautjes regelen, uitdelen op school en natuurlijk een feestje, pasen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. 
Al met al allemaal niets groots of noemenswaardig, maar dit alles bij elkaar zorgt er dan toch voor dat ik behoorlijk druk was met alles, en eigenlijk geen tijd voor mezelf had. En dat merk je dan toch.

Tussendoor wel nog een zondagmiddag heerlijk even met ons vieren genoten van een boswandeling, dat dan ook weer n paar mooie plaatjes opleverde.
Was even nodig, ondanks dat er bijna geen energie was om te gaan. 

Maar goed, de paaseierenactie is inmiddels afgerond, het feestje van T6 is zover geregeld, en langzaam komt er dan toch weer wat rust in de tent. Rust zodat je weer tijd hebt, voor die kleine dingen die maar blijven liggen, zoals de jonge plantjes in de grond zetten, even tijd voor jezelf pakken, en lekker genieten! Zodat de batterij weer wordt opgeladen, want n duracel-konijntje blijft ook niet altijd doorgaan. Ook die batterij raakt wel ns leeg, en dan zijn die dingen bijna niet meer op gang te krijgen. ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten